Rekabet Kurumu’nun uyarısı işe yaradı: Google, arama sonuçlarındaki reklamları kapatıyor!

Bu haber 29 Temmuz 2020 - 14:17 'de eklendi ve 2 views kez görüntülendi.

Türkiye Rekabet Kurumu’nun Mayıs 2020’deki Google’daki alışveriş reklamlarıyla ilgili kararı kapsamında 10 Ağustos itibari ile Google’a satın almak istediği bir ürünün ismini yazan kullanıcılar, artık arama sayfasının en üst kısmında çıkan “slider” şeklindeki alışveriş reklamlarını görmeyecek.

“EŞİT ŞEKİLDE DAVRANILMALI”

Google’dan yapılan açıklamada bu yılın başlarında Rekabet Kurumu’nun Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdiği hatırlatıldı. Açıklamanın devamında şu ifadeler yer aldı: “Rekabet Kurumu’nun Mayıs 2020’deki Alışveriş kararına uymak üzere, Alışveriş Karşılaştırma Servisleri’nin (AKS) bu reklamlara eşit erişimini sağlayan ve Alışveriş reklamlarının kullanıcılar ve satıcılar için kalitesini koruyan bir çözüm önerisinde bulunduk.”

“ANLAŞMAYI UMUYORUZ”

“Avrupa’daki Google Alışveriş Reklamları davasında başarılı şekilde uygulanan çözüm yolu ile büyük benzerlikler taşıyan önerimizin, Türkiye’de kararın yerine getirilmesine ilişkin sürenin sonuna kadar Rekabet Kurulu tarafından kabul edilip edilmeyeceği belirsizlik taşıyor.

Bu nedenle faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürmek amacıyla, Alışveriş reklamlarını Türkiye’deki Google Arama sayfalarından kaldırmaktan başka bir seçeneğimiz maalesef bulunmuyor. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.”

REKABETİ İHLAL EDİYOR

Rekabet Kurumu, arama sonucu sayfalarında ürünlerin fiyatlarını listelediği için Google’ın rekabeti ihlal ettiğine karar vermiş bu nedenle Google’a 98 milyon 354 bin TL para cezası kesilmişti.

www.dirilispostasi.com

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.