Hasta olmamak için nasıl beslenmeli ve nelere dikkat etmeli?

Bitki Araştırmacısı Dr. Muammer Yıldız,

Bu haber 05 Şubat 2021 - 14:27 'de eklendi ve 21 views kez görüntülendi.

Havaların soğuması ile bağışıklığı güçlendirmek içinde bulunduğumuz pandemi süreci ile birlikte daha da önem kazanıyor. Hem koronavirüsten hem de mevsimsel gripten korunmak için neler yapılması gerektiğini Dr. Muammer Yıldız anlattı. 

İşte kış aylarında beslenme önerileri

Diğer taraftan havaların soğuması, havaların erken kararması ile birlikte özellikle akşam yemeklerinden sonra sürekli bir şeyler yemek ya da yüksek kalorili sıvı tüketiminde artış olmaktadır. Bu iki durumda beslenme düzeninde yapılacak değişiklikler hem kış mevsimini hastalıksız atlatmaya hem de yaza fit girmenize yardımcı olacaktır.

Mevsim sebze ve meyveleri her gün tüketmeye özen gösterin

Günlük sebze-meyve tüketimimizi 5-8 porsiyon arasında olmasına dikkat etmek gerekir. Gün içinde farklı renkte olan sebze ve meyvelerden oluşan bir beslenme planı, antioksidan, A ve C vitamini almak açısından iyi olacaktır. Özellikle kış aylarında nar, portakal, havuç gibi sebze/meyveleri hergün tüketmeye çalışın. Bu arada dikkat edilecek nokta; meyveleri, meyve suyu şeklinde değil, tok tutması ve kilo kontrolü açısından taze olarak tüketilmesi daha doğru olacaktır.

Bağışıklık için ev yoğurdu (Probiyotik)

Gün içinde mutlaka 1 kâse ev yoğurdu ya da 1 bardak kefir tüketmeye çalışın. Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için mutlaka tüketilmelidir. Kilo kontrolü açısından ara öğün olarak da tercih edilebilir.

Doğal Çaylara İhtiyaç Var

Havaların soğuma ile birlikte sıcak çikolata gibi kalori ve şeker içeriği yüksek içeceklerden uzak durmak gerekir. Bunların yerine günde 2 bardak bitki çayı içmek daha doğru bir davranış olacaktır. Bitki çay olarak; yeşil çay, ıhlamur, kuşburnu çayı tercih edilebilir. Bitki çayların içerisinde bulunan fenolik bileşikler bağışıklık sisteminize de güçlendirecektir.

Su tüketimini ihmal etmeyin

Su tüketimine dikkat etmek çok önemlidir. Havaların soğuması ile birlikte genelde su tüketiminde bir azalma yaşanmaktadır. Suyun içerisine daha kolay ve zevkle içmesini sağlayacak; çubuk tarçın, limon kabuğu, salatalık gibi aroma veren besinler ilave edilebilir.

Haftada iki kez balık tüketin

Bağışıklık sisteminiz üzerinde etkili olan n-3 yağ asiti açısından zengin olan balık tüketimi; haftada 2 kez toplamda 300 gram olarak önerilmektedir. Ayrıca iyi protein kaynağı olan balığın tok tutması özelliği ile de kilo kontrolünde de etkisi olacaktır. Yalnız pişirme şekline dikkat etmek çok önemlidir. Kızartma yerine; ızgara ya da buğulama şeklinde tüketilmelidir.

Tatlı ihtiyacını meyve ile çözün

Özellikle kış aylarında tatlıya olan istekte bir artış olmaktadır. Bu isteği hedefimiz meyve ile karşılamak olmalıdır. Olmadı derseniz kalorisi ve içeriği sağlıklı olan tatlılardan karşılamaya çalışın. Ama unutmamalıdır ki sağlıklı olduğu kalorisiz olduğu anlamına gelmez.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.