Bilim Kurulu toplanıyor

Son Dakika Haberleri

Çocukların evdeki çalışma alanı uzaktan eğitime göre nasıl düzenlenmeli

Bu haber 25 Mayıs 2020 - 19:31 'de eklendi ve 13 views kez görüntülendi.

Koronavirüs salgınınedeniyle çocuklar uzaktan eğitim görürken, bu süreçte çalışma ortamlarının uzaktan eğitime uygun olması oldukça önemli. Günlük yaşamı desteklemek için mimari önerilerde bulunan Mimar Esen Akyar Karoğlu’na göre hayat normale döndüğünde bile işe ve eğitime ayrılan zamanın eskisine göre daha büyük bir bölümü online olarak evlerimizde devam edebilir.

Karoğlu, karantina sürecinin, çocuklarımızla daha fazla birlikte olabilmek, evimizin bir otel olmaktan çıkıp yaşayan bir yer haline gelmesi, zamanımızın eskiden yollarda geçen bölümünün artık bize ait olması gibi birçok olumlu yanının da bulunduğunu dile getirdi.

Çocuklarla sürekli bir aradayken aynı ortamda çalışmanın da kolay olmadığını vurgulayan mimar, uzaktan eğitimde konsantrasyonu ve verimliliği sağlayabilmek için çalışma ortamlarının nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair bazı önerilerde bulundu.

Çalışma ortamını kişiselleştirin

Özellikle birkaç çocuğun veya ebeveyn ve çocuğun aynı odada çalışması durumlarında çalışma ortamını kişiselleştirmenin odaklanmaya faydalı olacağını belirten Karoğlu, masalar arasına bir paravan veya bir perde çekilerek kişisel çalışma alanları oluşturulabileceğini söyledi. Çalışma bölümü uyku ve oyun bölümlerinden araya bir kütüphane koyarak ayrılabilir. Yatağın merdivenle çıkılacak şekilde üst kotta olup, altında çalışma masasının olduğu çözümler de uygundur.

Çalışma ortamında bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise kullanılan renkler. Çocuğun sakin ya da hareketli olmasına göre farklı renk seçimleri yapılabileceğinden bahseden Karoğlu, mavinin konsantrasyon artırıcı ve sakinleştirici, kırmızının ise konsantrasyon arttıran ve uyarıcı bir renk olduğunu dile getiriyor. Daha büyük yaştaki çocuklar için koyu füme renginin de çalışma mekanlarında kullanılabileceğini belirten Karoğlu üzerine yazılıp silinebilen boyaları da tavsiye ediyor. Bu sayede çocuk duvarı bir planlama panosu olarak kullanabilir ya da arada karalamalar yapıp rahatlayabilir.

Çalışma köşesini normalde günde sadece iki saat kullanan bir çocuk için günün büyük bölümünü o köşede geçirmek oldukça zor. Bu nedenle çocuklar için öğrenmeyi zevkli kılacak bir ortam oluşturulmalı. Çalışma köşesinde ufak bir puf ya da koltuk ile bir oturma bölümü, okuldan eve gelen tüm kitap ve kırtasiyenin dağınıklık yaratmadan istiflenebilmesi için bir raf sistemi ya da bir dresuar kullanarak bir depolama bölümü oluşturulabilir.

Oda aydınlatmasına dikkat edin

Karoğlu ayrıca, çalışma masasının mutlaka gün ışığı alan bir noktaya yerleştirilmesi gerektiğini ve çalışma masasının pencereye dik olarak ya da çalışılırken dışarıya bakacak şekilde paralel olarak yerleştirilebileceğini söyledi.

Odanın genel aydınlatmasında kademeli ışıklandırma kullanılmalı, çalışma bölümünde mutlaka bir odak ışık, yani masa lambası bulunurken odayı genel olarak aydınlatacak bir sarkıt lamba da olmalı. Uyku ve oyun köşelerinde duvar apliği ya da lambader de kullanılabilir ve ampullerin mutlaka LED ve gün ışığı seçilmesi gerekir.

Kablo karmaşasını gizlemeyi önemsemek gerek. Kablo yığınlarını bir arada bantlayarak mutlaka ya masanın altına ya da dolap arkalarına gizleyin.

Koridora stickerlarla sek sek alanı yapmak, mekanın büyüklüğü uygunsa salonun bir köşesinde tavandan bir salıncak sallandırmak, bir duvarı da yine yazılıp silinebilir boyalarla renklendirip sadece eğlence ve oyun için ayırmak hem çocuklarınızın hem de evinize renk kattığınız için sizin ruh halinizi yükseltecektir. Evin ortak kullanılan bir noktasında seçeceğiniz bu duvarı, paylaşılacak sorumlulukları listelemek ve günlük plan yapmak için de kullanabilirsiniz. Bu planlamayla ev işlerini oyun haline getirerek çocuğunuzla birlikte bir aktivite yaparken aynı zamanda çocuklara sorumluluk verip, iş yükünüzü az da olsa hafifletilebilirsiniz.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.